طرز تهیه خیارشور نمکی بدون سرکه بازاری ترد خانگی ساده و سریع

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه خیارشور نمکی بدون سرکه بازاری ترد خانگی ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 26 آذر 1401 ز : 16:25 | +
طرز تهیه خیارشور در منزل طرز تهیه شور بدون سرکه طرز تهیه خیارشور با آبغوره طرز تهیه خیارشور بدون سرکه نی نی سایت طرز تهیه خیارشور کوکپد طرز تهیه خیارشور نمکی نی نی سایت طرز تهیه خیارشور با سرکه طرز تهیه خیارشور با آب سرد
طرز تهیه خیارشور نمکی بدون سرکه یک چاشنی فوق العاده خوشمزه و پرطرفدار در ایران، معمولاً از خیارشور نمکی برای تهیه انواع سالاد استفاده می‌کنند همچنین با فلافل هم مصرف آن توصیه می‌شود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خیارشور نمکی بدون سرکه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.
 
 
مواد لازم برای تهیه خیارشور
خیار قلمی ۲ کیلو
ترخون ۱ کیلو
سیر ۴ الی ۵ حبه بزرگ
سنگ نمک خردشده به میزان لازم

طرز تهیه خیارشور نمکی

 
 

مرحله اول

ابتدا باید خیار ها را بشویید سپس آنها را بر روی یک پارچه تمیز و خشک پهن کنید تا کاملا خشک شوند. شما با این کار از کپک زدن خیارشورها پس از آماده شدن جلوگیری خواهید کرد. اگر سبزی تازه ندارید می توانید از مرزه و ترخون خشک هم استفاده کنید.

 
 

مرحله دوم

به ازای یک لیوان سنگ نمک شما باید ۱۵ لیوان آب اضافه کنید و صبر کنید تا بجوشد. هنگامی که سنگ نمک کاملاً درون آب حل شد ظرف خود را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کاملا خنک و هم دمای محیط شود.

 
 

مرحله سوم

خیار های خشک شده را همراه با سبزی معطر و سیر درون بطری های خشک و تمیز بریزید سپس آب نمک جوشیده ای را که آماده کرده بودید اضافه کنید بطری های خود را در جایی خنک قرار دهید تا شور خوشمزه جا افتاده شود.

 

منبع : صبا خاتون



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com